STPŠ Trbovlje, klikni za domov.

STROKOVNA EKSKURZIJA V PODJETJE REVOZ

17. 11. 2014

V četrtek 13.11.2014 so se dijaki razredov 2. d, 2. b, 4. b in 4. d odpravili na strokovno ekskurzijo v tovarno vozil Revoz Novo mesto. 

 

Ogledali so si naslednje sektorje – departmaje:

– Departma za preoblikovanje pločevine

Proizvodni proces se začne v Departmaju za preoblikovanje pločevine. Pločevina v tovarno prihaja v kolutih. Na liniji razreza jo razrežejo v plošče različnih velikosti, na stiskalnicah pa s pomočjo orodij po različnih operacijah (vlečenje, obrezovanje, prebijanje) dobijo končno obliko pločevinskega dela. Med vsako operacijo dele premikajo robotizirano, ročno ali avtomatsko z mehanskimi rokami in s pomočjo transportnega traku

Veliko tehnološko pridobitev predstavlja nova linija zelo težkih stiskalnic, ki je v celoti robotizirana. Na njej izdelujejo najzahtevnejše zunanje dele karoserije (stranice, pokrov motorja, vrata in drugo), menjava orodij pa poteka samodejno, kar zahteva le od 6 in 8 minut. Posebnost te linije je ta, da istočasno (z enim udarcem) nastaneta levi in desni del pločevine.

– Departma za sestavo in varjenje karoserij

Deli pločevine gredo nato v Departma za sestavo in varjenje karoserij, kjer določijo geometrijo in prvo obliko vozila. Pri tem novo pridobitev predstavlja sodobno robotizirano merjenje geometrije vozila s počjo laserskih čitalcev. V zaporedju več operacij sestave in varjenja kosov pločevine te najprej sestavijo v podsklope (blok spredaj, pod spredaj in zadaj, stene). Varjenje poteka tako,  da v sestavljalne priprave pnevmatsko vpnejo vložene dele in jih potem spojijo z različnimi postopki varjenja, od uporovnega, do obločnega in laserskega varjenja. Med sestavljalnimi pripravami karoserije podsklope in sklope premeščajo ročno, s pomočjo manipulatorjev in talnih ali visečih transporterjev. Podsklope nato zvarijo v karoserijo avtomobila, ki gre na končno robotizirano varjenje karoserije in strehe. Spajkanje strehe novega twinga opravita dva laserja v robitizirani celici glavne sestave strehe. Zatem na karoseriio namestijo zapirne elemente (vrata, pokrov motorja) in blatnike. Karoserijam namestijo še distančnike in obešala, nakar po visečem transportu potujejo v predobdelavo.

– Departma montaže

Ob izhodu iz zbirnega skladišča polakiranih karoserij se začne Departma montaže, kjer vgradijo vso notranjo opremo, krmilne in pogonske sklope. Nekatere elemente zavornega sistema izdelujejo v Obratu mehanske obdelave, tu pa sestavljajo tudi sprednje in zadnje preme. Karoserije namestijo na talni trak, nato sledi namestitev instalacij na vrata prtljažnika. Stranska vrata snamejo in s tem olajšajo opremljanje. Vrata s pomočjo obešal dostavijo na stransko linijo opreme vrat, kjer opravijo celotno montažo opreme. Sledi številčenje vozila, montaža stropa, inštalacij, protizvočne izolacije itd. Armaturno ploščo sestavijo na stranski liniji in jo nato v celoti namestijo v vozilo. Nato namestijo še talne obloge, stropne lučke, ročaje, senčnike in drugo. Robot opravi nanos mase na vetrobransko steklo in na steklo vrat prtljažnika. Zatem karoserije namestijo na obešala, da potujejo naprej po visečem transporterju.  Menjalnike in motorje pripravijo za vgradnjo na stranski liniji nato pa ju vgradijo kot celoto. Sledi montaža izpuhov, prem, luči, varnostnih pasov, odbijačev, sedežev, bočnih stekel, stranskih vrat, koles, volana, okrasnih mask. Vozila nato namestijo na talni transporter, kjer poteka še montaža radijev, polnjenje zavorne tekočine, hladilnih sistemov. Sledijo zagon motorja, nastavitev paralelnosti koles, nastavitev žarometov, preizkus motorja na valjih ter zaščita podvozja. Preizkusna steza, ki je na novo zgrajena prav za prihod novega twinga, je namenjena preskušanju vozila na cestišču, v tuš kabini pa opravijo tudi preizkus vodotesnosti.

Dostopnost