STPŠ Trbovlje, klikni za domov.

6930 slikovnih točk postane umetnija

6. 2. 2015

Pri predmetu Računalniško oblikovanje so dijaki drugega in tretjega letnika smeri Tehnik računalništva izdelali plakate s pomočjo tehnike »Pixel Art«.

Dijaki so izrazili željo, da bi radi oblikovali in risali junake, ki jih poznajo iz računalniških iger, risanih filmov, tv serij in celovečernih filmov. Pri predmetu smo spoznavali lastnosti bitnih slik in kako jih računalnik izriše. Ideja je dala idejo in določili smo manjši projekt sodelovalnega dela (dela v skupinah): izdelava najboljšega plakata v »Pixel Art« tehniki. Najboljši štirje plakati bodo krasili našo računalniško učilnico.

 

Dijaki so tako morali risati in barvati, tako da je bila ena slikovna točka (ang. »pixel«) velika 3mm x 3mm (za format A4). To pomeni, da so morali ročno narisati/pobarvati 70 x 99 slikovnih točk (skupno 6930 slikovnih točk). Pomagali so si lahko z različnimi motivi, tako da so lahko prešteli, koliko točk bo zavzel posamezen lik. Vse ostalo so morali narediti ročno. Plakat so morali izdelati 14 dneh.

 

Rezultat je bil več kot presenetljiv. 15 skupin je oblikovalo 15 čudovitih in zelo kvalitetnih plakatov. Zato smo se odločili, da bo vseh 15 plakatov krasilo računalniško učilnico. Dijaki so nad izdelki navdušeni in so pozitivno sprejeli novo podobo učilnice.

 

Mnenja dijakov:

  • “Ideja se mi zdi odlična. Celotna izkušnja je bila zabavna. Takšnih praktičnih del bi lahko bilo še več.”  Jernej Leskovšek, 2.C
  • “Projekt se mi je zdel zelo zanimiv in edinstven. Ideja je bila dobra in tudi končni izdelki se mi zdijo zelo dobri in lepo polepšajo razred. Celotna izkušnja je bila super.”  Jan Naraglav, 3.C
  • “Ideja je bila super. Izvedba pa malo bolj stresna in časovno naporna. Z veseljem še enkrat naredim tako sliko, čeprav smo bili omejeni s številom ‘pikslov’.”  Aljaž Kodrič, 2.C
  • “Izdelava Pixel Art se mi zdi zelo dobra ideja, saj smo dijaki na zabaven način okrasili učilnice in se naučili nekaj novega. Zdi se mi, da smo se vsi nekaj naučili.”  Jaka Ramšak, 3.C
  • “Ideja se mi zdi zanimiva, da smo izdelali nekaj, kar dejansko pripomore k lepši podobi učilnice. Všeč mi je, da so vsi plakati na steni, ker je vsak izmed plakatov nekaj posebnega.” Selim Mašić, 2.C 
  • “Ideja se mi je že na začetku zdela zanimiva. Izkušnja mi bo ostala v lepem spominu. Malo več sem se naučil uporabljati računalniški program za vektorsko grafiko.”  Žiga Klopčič, 3.C
  • “Izdelava plakata je bila zelo zanimiva. Ideja se mi je zdela na začetku zelo zahtevna, ampak sem kmalu videl, da je lažje kot sem sprva mislil.”  Marko Obolnar, 2.C

  

S projektom nismo zgolj pokazali, da imajo tudi računalnikarji skrite talente, ampak smo tudi pokazali, kako lahko učitelji in dijaki skupaj oblikujemo pouk tako, da učno okolje »oblečemo« v motivacijsko učno uro. Če vsak naredi en korak proti drugemu, lahko skupaj dosežemo marsikaj. Kar pa je najbolj pomembno: skozi igro in zanimive učne situacije se dijaki tudi največ naučijo. Učenje je odkrivanje, da je nekaj mogoče (Fritz Perls).

Mentor:
Uroš Ocepek, prof.